tisdag 31 januari 2017

Januari 2017....

Tisdag, en helt vanlig tisdag och det känns som att min man har fått en bitter*itt* till fru...Gillar inte mitt jag idag och jag vet ej vad jag skall göra för att slippa känna så här eller vara så här..
Vet ej vad som orsakar mitt humör om det är sköldkörteln, värken eller om det är lingonvecka på G. Har man en oregelbunden lingonvecka brukar det förklara humöret mellan varven men man vet aldrig nåt på förhand att när de infaller....

Vikten och motionen då, ja du, den är det i botten med. Vikten hade gått ner till 108 kg och följande vecka då jag vägde mej så hade jag plötsligt gått upp 3 kg...Mega surt =(  Motionen är ganska lika med Noll för tillfället..först har barnen varit sjuka och man varit trött för det, sen blev man själv flunssig då banen blev friska...men ja ju ännu lite snuvig och jag vågar inte riktigt anstränga mej pga de.
Kosten då, ja den är de inte heller så bra med...Vet att jag borde lämna bort kolhydrater, som pasta, potatis och ris, men då man har idetorka med maten så blir de att man lagar spagetti och köttfärssås eller potatis och köttfärsbiffar eller likanande... och jag har super svårt att tänka mej att äta endast köttfärsen med typ sallad och grönsaker...Men borde ta i med hårdhandskarna nu..

Känner att värken börjar inkräkta för mycket i vardagen och på mitt humör så kanske jag skulle få det bättre på den fronten om man ändrade på matvnaorna... Sen är ju planeringen A och O för att man skall få det att fungera...+ att hålla fast vid planen och att inte ge efter eller att ändra planerna för att sen ge för lösa tyglar. Men jag är så jätte dålig på att planera och hålla fast vid det jag planerat. Eller egentligen är jag nästan expert på att göra listor och att planera men att få dem gjorda är en annan femma.. Min make brukar sucka åt mina listor och tycka att det är ju bara att göra de man tänkt.
Men men, de e ju sådär mellan varven, alla dar kan ju inte solen skina... =) Imorgon är de förhoppningsvis en bättre dag och nya tag. Imorgon skall jag jobba kväll från 13-21 sen har jag ledigt torsdag förutom på kvällen då jag är på fackmöte och så blir de nattjobb hela heljen. Nu blev detta ett långt inlägg så tack för idag...NYA TAG IMORGON, KÄMPA PÅ!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar