måndag 14 september 2015

September 2015

En liten uppdatering av bloggen =)

Vi har nu gått in i september månad och vilket underbar höst vi haft... =) Varmt och svettigt, vilket jag inte gillar så mycket nu då jag samlar på mej vätska direkt värmen e på. Imorgon går vi in i vecka 29+0 och det börjar närma sej =) var förra veckan till Kokkola mödrapoli på kontroll och där lade doktorn ultimatum att om jag inte får ner mina blodsockervärden så blir det att börja med insulin. Så nu e sockret uteslutet och så borde jag äta mindre kolhydrater... Sockret har det hittills gått bra med men att lämna bort kolhydrater eller minska på har det inte gått så bra med.

Enligt förra veckans ultra så var bebins storlek i v.30+ och jag var då den 28+2, så bebben e ju lite större än vad en bebbe i de veckorna borde vara.. Så nu hoppas jag att jag får det svängd lite och jag skall försöka vara jätte duktig med kosten och även med att röra på mej i den mån jag klarar av...

I magen bor det då en mycket vild liten Lillebror <3 ska bli så spännande att få hålla honom i famnen sen då den dagen kommer... Fröken har ju börjat dagis vilket är jätte skönt för mej, hon är 10 dagar/månad och dessa dagar brukar jag ha klädtvättning som program. Så idag är det en sån dag, men jag har även råddan besök och utvecklingssamtal på tösens dagis idag så jag hinner inte riktigt med det jag borde, men det kommer ju även en morgondag. Och ikväll tänkte min älskade make att han och tösen tar pappa/dotter tid och uppsöker simhallen, så då får jag lite tid att göra något själv...skall då under tiden de är borta åka och hämta ett super fint bebisbo som en god vän sytt åt oss... Hoppas sen då att lillebror gillar att sova i den..

Nu skall jag mäta blodsockret och sen blir det att ställa sig i duschen och kanske ta fram sticksömmen en liten stund innan det är dags att börja med dagens program.

Ha de gott så höres vi igen, förhoppningsvis snart =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar