måndag 20 oktober 2014

Läges rapport!!

Oj oj vad tiden rusar iväg! 
Senast jag skrev var i slutet av juli och nu är det snart November. Å då fyller våran prinsessa 1 år. Vart tar tiden och åren vägen??

Men det är väl så att man skall njuta av vardagen för det är ju det som är livet...Nu sitter jag på jobbet, har nattskift och älskling har pappaledigt denna månad. Han njuter för fulla muggar och det gör lilla fröken med. Tänk vilken rikedom att dottern får vara hemma på dagarna med sin pappa medans jag jobbar. Det är inte alla som har möjlighet till det på grund av olika saker.

Men till det som denna blogg handlar om till största del....Min vikt är nu 111.9 kg, så jag har gått ner sen Juli månad ca 7 kg. Inte fy skam =) Har också fortsatt med min PT och jag tänker göra det så länge som det behövs. Min svägerska har fortsatt på egen hand men hon har mera karaktär än vad jag har. Jag har nu fortsatt med min låtsas syster och vän som jag känt nästan hela mitt liv...Liisi och en annan från min hemby. Och vi försöker peppa varandra så gott det går. Vi tränar även tillsammans vid vår PT´s hemmagjorda gym + att jag även är och tränar med min svägerska mellan varven och så är jag med på älsklings tisdags jumppa. 

Men det är klart att jag har dagar som jag är fruktansvärd lat på... eller som jag brukar säga,mera bekväm. =) Men det är ju mera hållbart att gå ner sakta men säkert än att det går för snabbt och sen inte blir hållbart i längden. Desaa kilon har tagit flera år att få så det gör inget att det tar lite tid innan man når sin målvikt...

Min målvikt är inget jag ännu tänker beröra mera nämnvärt men den finns i tanken. 

En annan sak är ju att jag är med i en grupp som hjälper och ger råd i att förebygga diabetes-2.Jag är i riskzon att utveckla diabetes-2...har lite förhöjda värden + att mitt kolesterol värden är även de förhöjda. Men en sak i taget. 

Det som är mitt största problem, tror jag är storleken på måltiderna och fel sorts kost, men även motionen är det ibland lite si som så med. Borde skärpa till mej. Vill ju så gärna må bra och orka med frökens framfart. Å sen kanske om de blir nå flera barn behöver man ju också ha en kropp som orkar bära ett barn.

Nog för i natt =) Ha de gott och kämppa på. För varje gram ner är en vinst i sej. Puss å kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar