onsdag 30 juli 2014

Mellan rapport =)

Oj då vad länge sen ja skrivit...Får allt ta och skämmas. Har flera gånger tänkt på att uppdatera mej lite men glömt det, dagarna bara går med lilla fröken =) Men här kommer det...läget nu!!

Jag har inte tränat som jag hade tänkt, har helt enkelt varit lat. Nu sa jag det fula ordet högt...Jag har varit LAT....Har endast ibland orkat vara ut på länk med dottern och hunden några enstaka gånger och nu i denna sommar hetta som vi haft i Juli månad har sugit musten ur mej så jag har helt enkelt inte orkat aktivera mej...

Vikten har ju stått still och har pendlat +-2 kg...så i söndags då jag vägde mej stod det 118.3....Men sakta men säkert hoppas jag på att det skall svänga och börja gå ner då jag börjar med mitt nya hälsosamma liv. Var ju och utmanade min gode vän "Bumse" här om dagen för nån vecka sen och vi joggade runt löpbanan 2 varv. Första varvet vann jag och andra vann han. =) Vi skall ta det på nytt och då med klockan så att man har nått att följa och förbättra.

Men nu har jag tagit itu med saken...Tog kontakt med Johanna Hjulfors som är PT för hon hade lagt upp på facebook att hon söker 8 personer till en tränings grupp och då anmälde jag mej. Vi börjar träna imorgon men vi blir bara 2 st... min svägerska S och jag. Blev för lite anmälda så hon tar itu med oss istället för samma pris. Blir ett 8 veckors projekt till att börja med, sen ska det ju bli en livsstil...=) Känns jätte bra och ska bli skoj, samtidigt som det känns nervöst. Vet ju hur det gick sist då jag tränade med Mari och hur jag orkade 3 månader med den träningen...Men förstås var den ju allt för tuff för mej som knapp tränat innan. Tränade ju 4 dar i veckan och slutade med snus, socker och kolhydrater samtidigt. Kroppen fick en chock. Satt och grät här hemma vid köksbordet i 3 veckor innan jag började klara av att leva någotsånär normalt.. Men jag hoppas att denna gång blir det lugnare. =)

Har nu fått nog av ammningen, har ju inte sovit en hel natt sen jag blev gravid. Kände att nu får det räcka och jag orkar inte vara någon napp längre vilket jag hade blivit på nätterna...Dottern skull ha bröstet i munnen för att kunna sova och hon sov endast små korta knyckar i egen säng på nätterna och på dagen sov hon om vi hade en bättre dag typ en halv timme. Så nu så har vi tagit itu med att sluta amma helt. Har gått över förväntan och det känns skönt. Älskling har offrat tid av sin semester och skött nattningen och att ge flaskan med mjölk, fröken har nämligen vägrat att drick mjölk ur flaskan då jag har gett, hon har tagit endast vatten. men även det börjar gå bättre. Nattningen sköter älskling ännu då jag tydligen ännu doftar av mjölk, så mor i huset får sova på soffan på nedre våningen. Ammade senast i fredags på morgonen så det blir ju idag då 5 dagar som dottern sovit utan bröstet och även varit utan bröstmjölk.

Oj då..hade tänkt skriva lite kort bara men blev nästan en lite roman. Nu ska jag dricka kaffe och umgås med honey och tösen.

Puss på er och ha de gott!! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar